vrijdag 1 oktober 2010

EEN "GESTIKT" RANDJE

Voor dit "truckje" heb je het volgende nodig:
- een snijmat
- een radeermesje
- een zwarte dunschrijver
- een witte Hybrid Roller
- en natuurlijk, papier


Met het radeermesje ga je langs de zijkant van het papier.


Door de tandjes in het wieltje worden er gaatjes in het papier gedrukt.


Met de zwarte dunschrijver trek je nu (voorzichtig) een lijn van gaatje naar gaatje.
Het effect is net of je met de naaimachine een rand gestikt hebt.


Een techniekje dat ik zelf ook regelmatig toepas is met een witte pen een lijn langs het papier trekken.
Door de pen heel losjes in je hand te houden krijg je wiebelig lijntje, dit herhaal je nogmaals zodat je 2 lijntjes over elkaar krijgt.

Dit zijn twee heel eenvoudige manieren om je lay-out aan te kleden.

Liefs
Sylvia

1 opmerking:

  1. Dat zijn inderdaad zeer leuke technieken.zelf heb ik helaas niet zo'n handig apparaatje.

    Leuk om te lezen dat je mijn berichtjes gemist had, hihi. Ook vandaag heb ik niets meer op mijn blog geplaatst hoor. Ik vrees dat dat wel weer even gaat duren. Eerst de gymopleiding afronden nu. Ook hebben wij het huis in de verkoop staan en hebben we dus bezichtigingen. Dan moet het huis netjes zijn en tja...scrappen is nu niet bepaald een hobby waarbij alles netjes blijft, haha.

    BeantwoordenVerwijderen