vrijdag 30 juli 2010

BOEKJE JESSE

Jesse, mijn neefje, een schoffie, een doerak maar vooral een lieverd.
Ik wilde er een stoer boekje van maken.


Omdat ik toch meer een vintage scrapster ben is "stoer" altijd best een uitdaging voor mij.
Maar goed, papier bij elkaar gezocht en de letters afgetekend en uitgesneden.


De letters van dit boekje komen uit mijn eigen collectie http://www.scrapletters.nl/
Helaas moet ik jullie (wederom) de namen van de papierseries schuldig blijven.
Ik heb dit boekje al ruim een jaar geleden gemaakt.

Zelf scrap ik altijd eerst de papieren letter voordat ik deze op het chipboard plak.
Mocht je nog brads willen gebruiken of een knoop opnaaien dan gaat dat niet meer als je het papier al op de chipboardletter geplakt hebt.


Het rood van de cirkels op het papier inspireerde mij om rood garen om de scrap te wikkelen.
Heel eenvoudig maar het geeft een superleuk effect.


De dots zijn van chipboard en beplakt met restjes papier.
Deze restjes papier houd je over na het uitsnijden van de letters.


Hier en daar wat Magic Mesh Silver, chipstickers en splitpennen.
En, ik zou ik niet zijn als niet alles een inktrand had gekregen :-).


Op de achterzijde heb ik een stukje tekst op scrappapier geprint.
(Bij de Lay-out Nottingham staat uitgelegd hoe je dit kunt printen) en een chipboard klokje aangebracht.
Om de ringen zit zwart en geel lint geknoopt.
De labels heb ik ook van restjes papier gemaakt.

Tekstblokje:
Lieve Jesse, wat vliegt de tijd.
Je bent een lekker joch, blijf wie je bent.

Hopelijk heb ik weer iemand kunnen inspireren :-)
Voor een werkbeschrijving van een boekje kun je terecht op http://www.scrapletters.nl/
Op de home page staat onder het label werkbeschrijving een uitgebreide uitleg.

Liefs
Sylvia


2 opmerkingen:

  1. Hoi Sylvia, bedankt voor je berichtje op mijn blog bij de rouwkaartjes.

    Het rood in dit boekje is nou precies wat ik het geheel zo mooi vind maken. Het klopt gewoon helemaal. Erg leuk! Ik heb ook nog steeds mijn boekje 'Pippi' liggen. Het wordt toch echt tijd dat ik die eens af ga maken, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sylvia,
    Ik kom even op je blog kijken zoals beloofd!!
    Ziet er leuk uit!! Succes!
    Groetjes, Yvonne
    Mijn blog; www.bruggetje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen