woensdag 11 januari 2012

ENVELOPJES

In Scrapbook nr 39 kwam ik een artikel tegen over het maken van envelopjes in de vorm van een boekje.
Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan :-).
De onderstaande werkbeschrijving komt uit het blad Scrapbook nr 39.


Snij voor de enveloppen een strook van 30 x 21 cm, ril in de lengte links en rechts drie stroken van elk 1 cm.
Ril nu in de breedte op 15 cm.


Knip het onderste gedeelte van de rillen af tot aan de vouwlijn.
Vouw de randen die overblijven om en om, één van de randen is de plakrand.


Vouw de envelopjes dicht en plak ze vast.
Ik heb met de perforator in iedere envelop 2 gaatjes gemaakt.
Doe door de gaatjes wat fiber om de envelopjes met elkaar te verbinden.


Leuk om wat frutsels in te bewaren :-) Ik heb er mijn Tags ingestopt.
En o ja...uiteraard heb ik alle randjes een inktlaagje gegeven haha.

Liefs
Sylvia



1 opmerking: