zondag 10 februari 2013

DOOSJE MET LAATJES

Een week of vijf geleden heb ik met een vriendin een doosje gemaakt met een soort laadjes die tevoorschijn komen als je het doosje openvouwt.
De werkwijze kwam van internet.
Nu is net de nieuwe Cards & Scrap op de mat gevallen en, hoe grappig, op pagina 35 staat ditzelfde doosje...



Voor de werkbeschrijving verwijs ik jullie naar Cards & Scraps nr 6, volgens mij kun je dit tijdschrift ook op internet bekijken.


Deze keer heb ik eens geen restjes gebruikt maar hele scrapvellen, jaja haha.
Alleen ben ik vergeten de namen van de designvellen op te schrijven maar ach dat is ook eigenlijk helemaal niet zo belangrijk.


Als basis gebruik je een vel cardstock en op die kleur pas je je designvellen aan.
Het vouwen van de laadjes was nog een heel gedoe wat dit doe je zonder één druppeltje lijm te gebruiken.
Het thema "klosjes en garen" is niet willekeurig, de spulletjes die in de laadjes liggen zijn van mijn oma geweest.


De paspop en het klosje zijn stansen van Tim Holtz en met de vagabond gemaakt.
Door ze eerst van chipboard te stansen krijg je diepte in je project.
Ik wilde echt garen om de klosjes en om te voorkomen dat ik heel veel wikkels moest maken heb ik een lange draad genomen en die eerst een aantal maal dubbel geslagen.
Het uiteinde van het garen heb ik met lijm ingesmeerd, op die manier kon ik het garen neerleggen in de vorm die ik wilde.


Tenslotte nog een lief stukje fiber rond de deksel van het doosje.
Het voelt als een soort herinneringsdoosje met spulletjes van mijn oma en omdat ik zelf op de modevakschool gezeten heb ligt het onderwerp dicht bij me...

Liefs
Sylvia





Geen opmerkingen:

Een reactie posten