woensdag 5 oktober 2011

BOEKJE BINNEN DIEZE

Weer eens iets heel anders, althans voor mij.
Ik wilde zelf een boekje maken (of eigenlijk meer een soort omslag)
Dus...begonnen met het snijden van chipboard.


Toen ik alles naar wens had gesneden heb ik de delen met boekbinderslinnen aan elkaar gezet.
Helaas en dom dom dom heb ik daar geen foto's van gemaakt.


Omdat ik heel veel foto's van ons tochtje over de Binnen Dieze heb, wat toch een beetje nostalisch is, wilde ik een echt vintage boekje maken.
Eerst heb ik de randen geïnkt met Versa Magic - Spanish Olive. Het boekbinderslinnen laat zich heel makkelijk inkten en verven.
De twee voorkanten en de zijkantjes heb ik met Bazzil Basics Paper - Brown beplakt en daaroverheen is Basicgrey - Bittersweet gegaan.
Voor de vintagelook is alles met de distresser bewerkt.
De vogel heb ik uitgesneden uit een vel Basicgrey - Wisteria.


De achterkant is beplakt met Kaisercraft - Lush Collection.
De prachtige Swirl is van Tim Holtz - Idea-ology en eerst geïnkt met Versa Magic - Jumbo Java en daarna met Versa Magic - Spanish Olive.


De binnenkant is helemaal bewerkt met Mementos - Sponge Dots-Moss.
Links op het achterblad is een ringbandje geplaatst.


Ook de binnenvellen zijn van chipboard, de helft van de vellen heb ik een goudkleurig randje gegeven de andere helft een groene rand.
De rand onder de foto's is van Prima Marketing - Printery Collection en zoals jullie zien vrij grof gescheurd.

Ook deze elementjes zijn van Tim Holtz - Idea-ology en geïnkt met Chalk - heel licht bruin (de tekst is van het dopje verdwenen :-)) en Chalk - Charcoal voor de randjes.


Ook de Swirl op de voorkant is van Tim.
Het slot is van metaal en vastgezet met Brads van ..... onze Tim haha.
Het boekje is nog lang niet klaar maar ik wilde het jullie vast laten zien.

Liefs
Sylvia

1 opmerking:

  1. Oh gaaf zeg! Dit is wel echt weer een heel bijzonder project van je! Supermooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen