vrijdag 3 december 2010

NOTTINGHAM II


Deze foto's komen uit dezelfde serie als de foto's van Robin Hood.
Ook deze lay-out is gemaakt in een periode dat ik nog niet opschreef welk materiaal ik gebruikte.
Daarom zal ik jullie iets vertellen over de verschillende technieken die ik gebruikt heb.
Op het basisvel zit een stuk effen bruin scrappapier wat ik doormiddel van inkten, scheuren en krullen de uitstraling van oud perkament wilde geven. 


Door de foto twee maal af te drukken kon ik de kop van de leeuw nogmaals in een frame verwerken.
Het gebruik van verschillende stukjes kant versterkt, wat mij betreft, de "perkament" uitstraling.
Het pijltje komt uit een serie van....tadaaaa Jawel....Tim Holtz :-)


De bloem heb ik met de Cricut uitgesneden.
In totaal zijn dit vier verschillende bloemen die ik verwerkt heb tot een bloemknop.
Het blaadje heb ik ooit eens bij Xenos gekocht.
Het kant wat onder de lay-out gedrapeerd is is op een paar plaatsen vastgezet met nietjes.


Ook de Swirl is met de Cricut uitgesneden.
Op deze foto kun je goed zien dat het inkten en krullen van het papier een soort verbrand effect geeft.
Het is niet moeilijk maar vaak merk ik aan cursisten dat ze het eng vinden het papier te beschadigen.
Toch zou je het gewoon eens moeten proberen je zult merken dat het eenvoudiger is dan je denkt.


Uiteraard is er ook een tweede lay-out gemaakt.

Liefs
Sylvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten