woensdag 8 december 2010

FOTOGRAFIE

Dit jaar sturen wij weer eens kerstkaarten die van ons eigen hand komen.
In ons geval houdt dat in dat ik de foto maak, we samen over de tekst peinzen en mijn mannie (die in het grafische vak zit) de totstandkoming van de kaart op zich neemt.
Met niets meer dan een paar kerstballen, een kerstkleed, een slinger van hartjes en een roos heb ik deze foto's gemaakt.
Eigenlijk is het niets meer dan gewoon doen en experimenteren.

Door het kleed te verfrommelen krijg je een levendiger achtergrond.
Deze foto is van bovenaf genomen.


Deze foto is meer op ooghoogte genomen.


Hier heb ik de camera op het bureau geplaatst en flink ingezoomd.


Datzelfde geldt voor deze foto alleen is de positie van de items veranderd.


Zo heb ik wel 40 foto's gemaakt waarvan we er uiteindelijk maar 1 gaan gebruiken.
Lang leve het digitale tijdperk :-))
Ik raad iedereen aan te experiminteren met het maken van foto's, tegenwoordig zijn de mogelijkheden eindeloos.
En zeg nou zelf, wat is er leuker dan al je foto's op de computer zetten en heeeeeel kritisch te selecteren totdat je de mooiste overhebt.

Liefs
Sylvia

1 opmerking:

  1. Een van mijn (vele) hobby's is ook fotografie. 1,5 jaar geleden heb ik ene digitale spiegelreflexcamera gekocht en daarmee experimenteer ik ook heel veel. Vorig jaar met oud en nieuw heb ik vuurwerk geprobeerd, maar dat was nog erg lastig. Deze tips zijn ook wel weer er leuk en zeker de moeite waard om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen